ÖZEL EĞİTİM EVİ > ...:::MEVZUAT VE PLANLAR:::... > Program ve Modüller > Ä°ÅŸitme Eng. Bireyler Dest. EÄŸitim Prog. > işitme engelliler modülleri ve alt basamakları
: [1]
   
: işitme engelliler modülleri ve alt basamakları  ( 6345 )
07 Eylül 2009, 23:12:03
akin.hasan
Ziyaretçi


« : 07 Eylül 2009, 23:12:03 »

umarım faydalı olurr eksikler varsa tamamlayıp geliştirebiliriz arkadaşlar
07 Eylül 2009, 23:17:15
ROZER
Yönetici
Uzman Üye
******

Paylaşım Puanı 266
Çevrimdışı Çevrimdışı

: Bay
: 7699


İşitme Engelliler Öğretmeni


« #1 : 07 Eylül 2009, 23:17:15 »

teşekkürler hocam,
 işitme engelliler kurumlarında çalışan arkadaşlar bu dosyadan fazlası ile yararlanacaktır...

08 Eylül 2009, 13:11:14
senolerdem
Ziyaretçi


« #2 : 08 Eylül 2009, 13:11:14 »

elinize sağlık hocam.ben matematik modülünde bunu kullanıyorum

                                                                              MUTLU BOYBEY
                                                                        ÖZEL EÄžİTİM ÖÄžRETMENİ
1.   Nesneleri az ve çok olma durumuna göre ayırt eder.
1. Farklı miktardaki iki varlık grubu arasından “az” olan varlık grubunu gösterir.
2. Farklı miktardaki iki varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “az” olan
varlık grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
3. Farklı miktardaki iki varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim
kartlarından “az” olan gösterildiğinde “az”olduğunu söyler.
4. Farklı miktardaki iki varlık grubu arasından “çok” olan varlık grubunu gösterir.
5. Farklı miktardaki iki varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “çok” olan
varlık grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
6. Farklı miktardaki iki varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim
kartlarından “çok” olan gösterildiğinde “çok” olduğunu söyler.
7. Farklı miktardaki üç varlık grubu arasından “en az” olan varlık grubunu
gösterir.
8. Farklı miktardaki üç varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “en az” olan
varlık grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
9. Farklı miktarda üç varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim
kartlarından “en az” olan gösterildiğinde “en az” olduğunu söyler.
10. Farklı miktardaki üç varlık grubu arasından “en çok” olan varlık grubunu
gösterir.
11. Farklı miktardaki üç varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “en çok”
olan varlık grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
12. Farklı miktardaki üç varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim
kartlarından “en çok” olan gösterildiğinde “en çok” olduğunu söyler.

2.   Nesneleri çokluklarına göre sıralar.
1. Farklı miktardaki iki varlık grubu arasından “az” olan varlık grubunu gösterir.
2. Farklı miktardaki iki varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “az” olan
varlık grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
3. Farklı miktardaki iki varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim
kartlarından “az” olan gösterildiğinde “az”olduğunu söyler.
4. Farklı miktardaki iki varlık grubu arasından “çok” olan varlık grubunu gösterir.
5. Farklı miktardaki iki varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “çok” olan
varlık grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
6. Farklı miktardaki iki varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim
kartlarından “çok” olan gösterildiğinde “çok” olduğunu söyler.
7. Farklı miktardaki üç varlık grubu arasından “en az” olan varlık grubunu
gösterir.
8. Farklı miktardaki üç varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “en az” olan
varlık grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
9. Farklı miktarda üç varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim
kartlarından “en az” olan gösterildiğinde “en az” olduğunu söyler.
10. Farklı miktardaki üç varlık grubu arasından “en çok” olan varlık grubunu
gösterir.
11. Farklı miktardaki üç varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “en çok”
olan varlık grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
12. Farklı miktardaki üç varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim
kartlarından “en çok” olan gösterildiğinde “en çok” olduğunu söyler.

3.   Nesneleri büyük ve küçük olma durumuna göre ayırt eder.
1. Farklı büyüklükteki iki varlık arasından “büyük” olan varlığı gösterir.
2. Farklı büyüklükteki iki varlığı ifade eden resim kartlarından “büyük” olan
varlığı ifade eden resim kartını gösterir.
3. Farklı büyüklükteki iki varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından
“büyük “ olan gösterildiğinde “büyük” olduğunu söyler.
4. Farklı büyüklükteki iki varlık arasından “küçük” olan varlığı gösterir.
5. Farklı büyüklükteki iki varlığı ifade eden resim kartlarından “küçük” olan
varlığı ifade eden resim kartını gösterir.
6. Farklı büyüklükteki iki varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından
“küçük” olan gösterildiğinde “küçük” olduğunu söyler.
7. Farklı büyüklükteki üç varlık arasından “en büyük” olan varlığı gösterir.
8. Farklı büyüklükteki üç varlığı ifade eden resim kartlarından “en büyük” olan
varlığı ifade eden resim kartını gösterir.
9. Farklı büyüklükteki üç varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından
“en büyük” olan gösterildiğinde “en büyük” olduğunu söyler.
10. Farklı büyüklükteki üç varlık arasından “en küçük” olan varlığı gösterir.
11. Farklı büyüklükteki üç varlığı ifade eden resim kartlarından “en küçük” olan
varlığı ifade eden resim kartını gösterir.
12. Farklı büyüklükteki üç varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından
“en küçük” olan gösterildiğinde “en küçük” olduğunu söyler.

4.   Nesneleri büyüklüklerine göre sıralar.1. Farklı büyüklükteki üç varlık grubunu büyükten küçüğe doğru sıraya koyar.
2. Farklı büyüklükteki dört varlık grubunu büyükten küçüğe doğru sıraya koyar.
3. Farklı büyüklükteki üç varlık grubunu küçükten büyüğe doğru sıraya koyar.
4. Farklı büyüklükteki dört varlık grubunu küçükten büyüğe doğru sıraya koyar.
5. Bir varlığı büyüklüklerine göre sıralanmış olarak verilen en çok dört varlık
arasındaki sırasına uygun olarak yerleştirir.

5.   Nesneleri uzun ve kısa olma durumuna göre ayırt eder.
1. Farklı uzunluktaki iki varlık arasından “uzun” olan varlığı gösterir.
2. Farklı uzunluktaki iki varlığı ifade eden resim kartlarından “uzun” olan varlığı
ifade eden resim kartını gösterir.
3. Farklı uzunluktaki iki varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından
“uzun” olan gösterildiğinde “uzun” olduğunu söyler.
4. Farklı uzunluktaki iki varlık arasından “kısa” olan varlığı gösterir.
5. Farklı uzunluktaki iki varlığı ifade eden resim kartlarından “kısa” olan varlığı
ifade eden resim kartını gösterir.
6. Farklı uzunluktaki iki varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından
“kısa” olan gösterildiğinde “kısa” olduğunu söyler.
7. Farklı uzunluktaki üç varlık arasından “en uzun” olan varlığı gösterir.
8. Farklı uzunluktaki üç varlığı ifade eden resim kartlarından “en uzun” olan
varlığı ifade eden resim kartını gösterir.
9. Farklı uzunluktaki üç varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından
“en uzun” olan gösterildiğinde “en uzun” olduğunu söyler.
10. Farklı uzunluktaki üç varlık arasından “en kısa” olan varlığı gösterir.
11. Farklı uzunluktaki üç varlığı ifade eden resim kartlarından “en kısa” olan
varlığı ifade eden resim kartını gösterir.
12. Farklı uzunluktaki üç varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından
“en kısa” olan gösterildiğinde “en kısa” olduğunu söyler.

6.   Nesneleri uzunluklarına göre sıralar.
1. Farklı uzunluktaki üç varlığı uzundan kısaya doğru sıraya koyar.
2. Farklı uzunluktaki dört varlığı uzundan kısaya doğru sıraya koyar.
3. Farklı uzunluktaki üç varlığı kısadan uzuna doğru sıraya koyar.
4. Farklı uzunluktaki dört varlığı kısadan uzuna doğru sıraya koyar.
5. Bir varlığı uzunluklarına göre sıralanmış olarak verilen en çok dört varlık
arasındaki sırasına uygun olarak yerleştirir.

7.   Nesneleri kalın ve ince olma durumuna göre ayırt eder.
1. Farklı kalınlıktaki iki varlık arasından “kalın” olan varlığı gösterir.
2. Farklı kalınlıktaki iki varlığı ifade eden resim kartlarından “kalın” olan varlığı
ifade eden resim kartını gösterir.
3. Farklı kalınlıktaki iki varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından
“kalın” olan gösterildiğinde “kalın” olduğunu söyler.
4. Farklı kalınlıktaki iki varlık arasından “ince” olan varlığı gösterir.
5. Farklı kalınlıktaki iki varlığı ifade eden resim kartlarından “ince” olan varlığı
ifade eden resim kartını gösterir.
6. Farklı kalınlıktaki iki varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından
“ince” olan gösterildiğinde “ince” olduğunu söyler.
7. Farklı kalınlıktaki üç varlık arasından “en kalın” olan varlığı gösterir.
8. Farklı kalınlıktaki üç varlığı ifade eden resim kartlarından “en kalın” olan varlığı
ifade eden resim kartını gösterir.
9. Farklı kalınlıktaki üç varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından
“en kalın” olan gösterildiğinde “en kalın” olduğunu söyler.
10. Farklı kalınlıktaki üç varlık arasından “en ince” olan varlığı gösterir.
11. Farklı kalınlıktaki üç varlığı ifade eden resim kartlarından “en ince” olan
varlığı ifade eden resim kartını gösterir.
12. Farklı kalınlıktaki üç varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından
“en ince” olan gösterildiğinde “en ince” olduğunu söyler.

8.   Nesneleri kalınlıklarına göre sıralar.
1. Farklı kalınlıktaki üç varlığı kalından inceye doğru sıraya koyar.
2. Farklı kalınlıktaki dört varlığı kalından inceye doğru sıraya koyar.
3. Farklı kalınlıktaki üç varlığı inceden kalına doğru sıraya koyar.
4. Farklı kalınlıktaki dört varlığı inceden kalına doğru sıraya koyar.
5. Bir varlığı kalınlıklarına göre sıralanmış olarak verilen en çok dört varlık
arasındaki sırasına uygun olarak yerleştirir.

9.   Nesneleri, bir nesnenin içinde ve dışında olma durumuna göre ayırt eder.
1. Bir varlığın başka bir varlığın içinde olduğu durumu gösterir.
2. Başka bir varlığın içinde olan varlık gösterildiğinde “içinde” olduğunu söyler.
3. Bir varlığın başka bir varlığın içinde olduğu durumu ifade eden resim kartını
gösterir.
4. Başka bir varlığın içinde olan varlık, resim kartından gösterildiğinde “içinde”
olduğunu söyler.
5. Söylendiğinde bir varlığı başka bir varlığın içine koyar.
6. Bir varlığın başka bir varlığın dışında olduğu durumu gösterir.
7. Başka bir varlığın dışında olan varlık gösterildiğinde “dışında” olduğunu söyler.
8. Bir varlığın başka bir varlığın dışında olduğu durumu ifade eden resim kartını
gösterir.
9. Başka bir varlığın dışında olan varlık, resim kartından gösterildiğinde “dışında”
olduğunu söyler.
10. Söylendiğinde bir varlığı başka bir varlığın dışına koyar.

10. Nesneleri, bir nesnenin üzerinde ve altında olma durumuna göre ayırt eder.
Davranışlar:
1. Bir varlığın başka bir varlığın üzerinde olduğu durumu gösterir.
2. Başka bir varlığın üzerinde olan varlık gösterildiğinde “üzerinde” olduğunu söyler.
3. Bir varlığın başka bir varlığın üzerinde olduğu durumu ifade eden resim kartını
gösterir.
4. Başka bir varlığın üzerinde olan varlık, resim kartından gösterildiğinde “üzerinde”
olduğunu söyler.
5. Söylendiğinde bir varlığı başka bir varlığın üzerine koyar.
6. Bir varlığın başka bir varlığın altında olduğu durumu gösterir.
7. Başka bir varlığın altında olan varlık gösterildiğinde “altında” olduğunu söyler.
8. Bir varlığın başka bir varlığın altında olduğu durumu ifade eden resim kartını
gösterir.
9. Başka bir varlığın altında olan varlık, resim kartından gösterildiğinde “altında”
olduğunu söyler.
10. Söylendiğinde bir varlığı başka bir varlığın altına koyar.

11. Nesneleri, bir nesnenin uzağında ve yakınında olma durumuna göre ayırt eder.
1. İki varlık arasından belirtilen varlığa göre uzakta olan varlığı gösterir.
2. İki varlık arasından belirtilen varlığa göre uzakta olan varlık gösterildiğinde
“uzakta” olduğunu söyler.
3. İki varlık arasından, belirtilen varlığa göre uzakta olan varlığı resim kartından
gösterir.
4. İki varlık arasından, belirtilen varlığa göre uzakta olan varlık, resim kartından
gösterildiğinde “uzakta” olduğunu söyler.
5. İki varlık arasından belirtilen varlığa göre yakında olan varlığı gösterir.
6. İki varlık arasından, belirtilen varlığa göre yakında olan varlık gösterildiğinde
“yakında” olduğunu söyler.
7. İki varlık arasından, belirtilen varlığa göre yakında olan varlığı resim kartından
gösterir.
8. İki varlık arasından, belirtilen varlığa göre yakında olan varlık, resim kartından
gösterildiğinde “yakında” olduğunu söyler.
9. Ãœç varlık arasından belirtilen varlığa göre en uzakta olan varlığı gösterir.
10. Ãœç varlık arasından belirtilen varlığa göre en uzakta olan varlık gösterildiğinde
“en uzakta” olduğunu söyler.
11. Ãœç varlık arasından, belirtilen varlığa göre en uzakta olan varlığı resim kartından
gösterir.
12. Ãœç varlık arasından, belirtilen varlığa göre en uzakta olan varlık, resim kartından
gösterildiğinde “en uzakta” olduğunu söyler.
13. Ãœç varlık arasından belirtilen varlığa göre en yakında olan varlığı gösterir.
14. Ãœç varlık arasından belirtilen varlığa göre en yakında olan varlık gösterildiğinde
“en yakında” olduğunu söyler.
15. Ãœç varlık arasından, belirtilen varlığa göre en yakında olan varlığı resim kartından
gösterir.
16. Ãœç varlık arasından, belirtilen varlığa göre en yakında olan varlık, resim kartından
gösterildiğinde “en yakında” olduğunu söyler.

12. Nesneleri, bir nesnenin önünde ve arkasında olma durumuna göre ayırt eder.1. Bir varlığın başka bir varlığın önünde olduğu durumu gösterir.
2. Başka bir varlığın önünde olan varlık gösterildiğinde “önünde” olduğunu söyler.
3. Bir varlığın başka bir varlığın önünde olduğu durumu ifade eden resim kartını
gösterir.
4. Başka bir varlığın önünde olan varlık, resim kartından gösterildiğinde “önünde”
olduğunu söyler.
5. Söylendiğinde bir varlığı başka bir varlığın önüne koyar.
6. Bir varlığın başka bir varlığın arkasında olduğu durumu gösterir.
7. Başka bir varlığın arkasında olan varlık gösterildiğinde “arkasında” olduğunu
söyler.
8. Bir varlığın başka bir varlığın arkasında olduğu durumu ifade eden resim kartını
gösterir.
9. Başka bir varlığın arkasında olan varlık, resim kartından gösterildiğinde
“arkasında” olduğunu söyler.
10. Söylendiğinde bir varlığı başka bir varlığın arkasına koyar.

13. Nesneleri,  bir  nesnenin  sağında,  solunda  ve  arasında  olma  durumuna  göre  ayırt eder
1. İki varlık arasından belirtilen varlığa göre sağda olanı gösterir.
2. İki varlık arasından belirtilen varlığa göre sağda olan gösterildiğinde “sağda”
olduğunu söyler.
3. İki varlık arasından, belirtilen varlığa göre sağda olan varlığı resim kartından
gösterir.
4. İki varlık arasından, belirtilen varlığa göre sağda olan varlık, resim kartından
gösterildiğinde “sağda” olduğunu söyler.
5. Söylendiğinde bir varlığı diğer varlığın sağına koyar.
6. İki varlık arasından belirtilen varlığa göre solda olanı gösterir.
7. İki varlık arasından belirtilen varlığa göre solda olan gösterildiğinde “solda”
olduğunu söyler.
8. İki varlık arasından, belirtilen varlığa göre solda olan varlığı resim kartından
gösterir.
9. İki varlık arasından, belirtilen varlığa göre solda olan varlık, resim kartından
gösterildiğinde “solda” olduğunu söyler.
10. Söylendiğinde bir varlığı diğer varlığın soluna koyar.
11. Ãœç varlıktan, arada olan varlığı gösterir.
12. Ãœç varlıktan, arada olan varlık gösterildiğinde “arada” olduğunu söyler.
13. Ãœç varlıktan, arada olan varlığı resim kartından gösterir.
14. Ãœç varlıktan, arada olan varlık, resim kartından gösterildiğinde “arada” olduğunu
söyler.
15. Söylendiğinde bir varlığı iki varlığın arasına koyar.

14. Nesneleri boş ve dolu olma durumuna göre ayırt eder.
1. İki varlık arasından dolu olanı gösterir.
2. İki varlık arasından dolu olan gösterildiğinde “dolu” olduğunu söyler.
3. İki resim kartından dolu olan varlığı ifade eden resim kartını gösterir.
4. Dolu olan varlığı ifade eden resim kartı gösterildiğinde “dolu” olduğunu söyler.
5. İki varlık arasından boş olanı gösterir.
6. İki varlık arasından boş olan gösterildiğinde “boşâ€ olduğunu söyler.
7. İki resim kartından boş olan varlığı ifade eden resim kartını gösterir.
8. Boş olan varlığı ifade eden resim kartı gösterildiğinde “boşâ€ olduğunu söyler
15. Nesneleri yüksekte ve alçakta olma durumuna göre ayırt eder.
1. İki varlık arasından yüksekte olanı gösterir.
2. İki varlık arasından yüksekte olan gösterildiğinde “yüksekte” olduğunu söyler.
3. Resim kartında, iki varlık arasından yüksekte olanı gösterir.
4. Resim kartında, iki varlık arasından yüksekte olan gösterildiğinde “yüksekte”
olduğunu söyler.
5. İki varlık arasından alçakta olanı gösterir.
6. İki varlık arasından alçakta olan gösterildiğinde “alçakta” olduğunu söyler.
7. Resim kartında, iki varlık arasından alçakta olanı gösterir.
8. Resim kartında, iki varlık arasından alçakta olan gösterildiğinde “alçakta”
olduğunu söyler.
9. Ãœç varlık arasından en yüksekte olanı gösterir.
10. Ãœç varlık arasından en yüksekte olan gösterildiğinde “en yüksekte” olduğunu
söyler.
11. Resim kartında, üç varlık arasından en yüksekte olanı gösterir.
12. Resim kartında, üç varlık arasından en yüksekte olan gösterildiğinde
“en yüksekte” olduğunu söyler.
13. Ãœç varlık arasından en alçakta olanı gösterir.
14. Ãœç varlık arasından en alçakta olan gösterildiğinde “en alçakta” olduğunu söyler.
15. Resim kartında, üç varlık arasından en alçakta olanı gösterir.
16. Resim kartında, üç varlık arasından en alçakta olan gösterildiğinde “en alçakta”
olduğunu söyler.

16. Nesneleri ağır ve hafif olma durumuna göre ayırt eder.
1. Ağırlıkları farklı iki varlığı elle tartarak “ağır” olanı gösterir.
2. Ağırlıkları farklı iki varlığı elle tartarak ağır olan varlığın “ağır” olduğunu söyler.
3. Ağırlıkları farklı iki varlığı elle tartarak “hafif” olanı gösterir.
4. Ağırlıkları farklı iki varlığı elle tartarak hafif olan varlığın “hafif” olduğunu söyler.
5. Ağırlıkları farklı üç varlığı elle tartarak “en ağır” olanı gösterir.
6. Ağırlıkları farklı üç varlığı elle tartarak en ağır olan varlığın “en ağır” olduğunu
söyler.
7. Ağırlıkları farklı üç varlığı elle tartarak “en hafif” olanı gösterir.
8. Ağırlıkları farklı üç varlığı elle tartarak en hafif olan varlığın “en hafif” olduğunu
söyler.

17. Nesneleri ağırlıklarına göre sıralar.
1. Ağırlıkları farklı üç varlığı elle tartarak en ağırdan en hafife doğru sıraya koyar.
2. Ağırlıkları farklı üç varlığı elle tartarak en hafiften en ağıra doğru sıraya koyar.

18. Birer ritmik sayar.
1. 1’den başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar birer ritmik sayar.
2. Verilen herhangi bir sayıdan başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar birer ritmik sayar.
3. Nesneler üzerinde, 1’den 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar birer ritmik sayar.
4. Nesne resim kartları üzerinde, 1’den 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar birer ritmik sayar.
5. 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’dan başlayarak geriye doğru birer ritmik sayar.
6. Verilen herhangi bir sayıdan başlayarak geriye doğru birer ritmik sayar.

19. Beşer ritmik sayar.
1. 5’ten başlayarak 20 (30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’ye kadar beşer ritmik sayar.
2. 5’in katı olan bir sayıdan başlayarak 20 (30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’ye kadar beşer ritmik sayar.
3. Nesneler üzerinde 5’ten başlayarak 20 (30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’ye
kadar beşer ritmik sayar.
4. Nesne resim kartları üzerinde 5’ten başlayarak 20 (30, 40, 50, 60, 70, 80, 90,
100)’ye kadar beşer ritmik sayar.
5. 20 (30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’den başlayarak geriye doğru beşer ritmik
sayar.
6. 5’in katı olan bir sayıdan başlayarak geriye doğru beşer ritmik sayar.

20. Onar ritmik sayar.1. 10’dan başlayarak 30 (40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar onar ritmik sayar.
2. 10’un katı olan bir sayıdan başlayarak 30 (40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a
3. Nesneler üzerinde, 10’dan başlayarak 30 (40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar
onar ritmik sayar.
4. Nesne resim kartları üzerinde, 10’dan başlayarak 30 (40, 50, 60, 70, 80, 90,
100)’a kadar onar ritmik sayar.
5. 30 (40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’dan başlayarak geriye doğru onar ritmik sayar.
6. 10’un katı olan bir sayıdan başlayarak geriye doğru onar ritmik sayar.

21. İkişer ritmik sayar.
1. 2’den başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar ikişer ritmik
sayar.
2. 2’in katı olan bir sayıdan başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a
kadar ikişer ritmik sayar.
3. Nesneler üzerinde, 2’den başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a
kadar ikişer ritmik sayar.
4. Nesne resim kartları üzerinde 2’den başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90,
100)’a kadar ikişer ritmik sayar.
5. 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)dan başlayarak geriye doğru ikişer ritmik
sayar.
6. 2’nin katı olan bir sayıdan başlayarak geriye doğru ikişer ritmik sayar.

22. Ãœçer ritmik sayar.
1. 3’ten başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100) içinde üçer ritmik sayar.
2. 3’ün katı olan bir sayıdan başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)
içinde üçer ritmik sayar.
3. Nesneler üzerinde, 3’ten başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)
içinde üçer ritmik sayar.
4. Nesne resim kartları üzerinde, 3’ten başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90,
100) içinde üçer ritmik sayar.
5. 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100) içinde 3’ün katı olan bir sayıdan
başlayarak geriye doğru üçer ritmik sayar.
6. 3’ün katı olan bir sayıdan başlayarak geriye doğru üçer ritmik sayar.

23. Dörder ritmik sayar.
1. 4’ten başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100) içinde dörder ritmik sayar.
2. 4’ün katı olan bir sayıdan başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100) içinde
dörder ritmik sayar.
3. Nesneler üzerinde, 4’ten başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100) içinde
dörder ritmik sayar.
4. Nesne resim kartları üzerinde, 4’ten başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90,
100) içinde dörder ritmik sayar.
5. 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100) içinde 4’ün katı olan bir sayıdan başlayarak
geriye doğru dörder ritmik sayar.
6. 4’ün katı olan bir sayıdan başlayarak geriye doğru dörder ritmik sayar.

24. 1,2,3,4,5,6,7,8 ve 9  doğal sayılarını kavrar.
1. Farklı sayıda nesnelerden oluşan kümeler içinden 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,  ) tane
nesnesi olanı gösterir.
2. 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,  ) tane nesnesi olan küme gösterildiğinde nesne sayısının
1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,  ) tane olduğunu söyler.
3. Farklı sayıda nesnelerden oluşan kümeleri ifade eden resim kartları arasından
1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,  ) tane nesnesi olanı gösterir.
4. 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,  ) tane nesneyi ifade eden resim kartı gösterildiğinde
nesne sayısının 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,  ) tane olduğunu söyler.
5. Söylendiğinde nesne kümesi içinden 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,  ) nesne alır.
6. Bir sayı simgesi (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,  ) gösterildiğinde farklı sayıda
nesnelerden oluşan kümeler içinden, sayı simgesi miktarı kadar nesneden
oluşan kümeyi gösterir.
7. Sayı simgesi (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,  ) gösterildiğinde farklı sayıda nesnelerden
oluşan kümeleri ifade eden resim kartları içinden, sayı simgesi miktarını ifade
eden resim kartını gösterir.
8. Gösterilen nesne kümesindeki nesne sayısını ifade eden sayı simgesini
gösterir.
9. Bir nesne kümesini ifade eden resim kartı gösterildiğinde karşılığı olan sayı
simgesini gösterir.
10. Bir sayı simgesi gösterildiğinde nesne kümesi içinden gösterilen sayı simgesi
miktarı kadar nesne alır.
11. Sayı simgeleri içinden söylenen sayı simgesini gösterir.
12. Gösterilen sayı simgesinin adını söyler.
13. Sayı simgelerini ifade eden resim kartından söylenen sayı simgesini gösterir.
14. Bir sayı simgesini ifade eden resim kartı gösterildiğinde gösterilen sayı
simgesinin adını söyler.

25. Rakamları yazar.
1. Rakamları şekline ve yazılış yönlerine uygun olarak havada parmakla yazar.
2. Rakamları şekline ve yazılış yönlerine uygun olarak sıra üzerine parmakla yazar.
3. Rakamları şekline ve yazılış yönlerine uygun olarak çöp, fasulye vb. araçlarla
yazar.
4. Yazılı verilmiş rakamların üzerinden çizer.
5. Kesik çizgilerle verilmiş rakamların üzerinden çizer.
6. Söylenen sayıyı rakamla yazar.
7. Söylenen sayıyı yazıyla yazar.

26. "0" doğal sayısını kavrar
1. Verilen kümeler arasından elemanı olmayan kümeyi gösterir.
2. Boş kümenin eleman sayısının 0 (sıfır) olduğunu söyler.
3. Boş kümenin eleman sayısını yazıyla yazar.
4. Boş kümenin eleman sayısını rakamla yazar.
5. Bir boş küme çizer.
6. Günlük yaşamdan boş kümeye örnekler söyler.
7. Eleman sayısı 0 (sıfır) olan kümeye elemanlar katarak boş olmayan kümeler
söyler/yazar.

27. İki basamaklı doğal sayıları kavrar.
1. Doğal sayı kartları içinden, gösterilen iki basamaklı doğal sayının aynısını
gösterir.
2. Doğal sayı kartları içinden, söylenen iki basamaklı doğal sayıyı gösterir.
3. Gösterilen iki basamaklı doğal sayısının kaç olduğunu söyler.
4. İki basamaklı bir doğal sayıyı onluk ve birliklerine ayırır.
5. İki basamaklı bir doğal sayıdaki onlukları ve birlikleri gösterir.
6. Söylenen iki basamaklı doğal sayıyı rakamla yazar.
7. Rakamla yazılı iki basamaklı doğal sayıyı yazıyla yazar.
8. İki basamaklı bir doğal sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı söyler.

28. Ãœç basamaklı doğal sayıları kavrar.
1. Doğal sayı kartları içinden, gösterilen üç basamaklı doğal sayının aynısını
gösterir.
2. Doğal sayı kartları içinden, söylenen üç basamaklı doğal sayıyı gösterir.
3. Gösterilen üç basamaklı doğal sayının kaç olduğunu söyler.
4. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı yüzlük, onluk ve birliklerine ayırır.
5. Ãœç basamaklı bir doğal sayıdaki yüzlük, onluk ve birlikleri gösterir.
6. Söylenen üç basamaklı doğal sayıyı rakamla yazar.
7. Rakamla yazılı üç basamaklı doğal sayıyı yazıyla yazar.
8. Ãœç basamaklı bir doğal sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı söyler.

29. Dört basamaklı doğal sayıları kavrar.
1. Doğal sayı kartları içinden, gösterilen dört basamaklı doğal sayının aynısını
gösterir.
2. Doğal sayı kartları içinden, söylenen dört basamaklı doğal sayıyı gösterir.
3. Gösterilen dört basamaklı doğal sayının kaç olduğunu söyler.
4. Dört basamaklı bir doğal sayıyı binlik, yüzlük, onluk ve birliklerine ayırır.
5. Dört basamaklı bir doğal sayıdaki binlik, yüzlük, onluk ve birlikleri gösterir.
6. Söylenen dört basamaklı doğal sayıyı rakamla yazar.
7. Rakamla yazılı dört basamaklı doğal sayıyı yazıyla yazar.
8. Dört basamaklı bir doğal sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı söyler.

30. Beş, altı ve daha fazla basamaklı sayıları kavrar.
1. Doğal sayı kartları içinden, gösterilen beş (altı, yedi...) basamaklı doğal sayının
aynısını gösterir.
2. Doğal sayı kartları içinden, söylenen beş (altı, yedi...) basamaklı doğal sayıyı
gösterir.
3. Gösterilen beş (altı, yedi...) basamaklı doğal sayının kaç olduğunu söyler.
4. Beş (altı, yedi...) basamaklı bir doğal sayının belirtilen basamaklarındaki
rakamların sayı değerlerini söyler.
5. Söylenen beş (altı, yedi...) basamaklı doğal sayıyı rakamla yazar.
6. Rakamla yazılı beş (altı, yedi...) basamaklı doğal sayıyı yazıyla yazar.
7. Beş (altı, yedi...) basamaklı bir doğal sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı
söyler.

31. Sayı doğrusunu kavrar.
1. Sayı doğrusu üzerinde verilen doğal sayıları söyler.
2. Bir sayı doğrusu üzerinde boş bırakılan yerlere uygun doğal sayıları yazar.
3. Bir sayı doğrusuna, belirtilen sınırlar içindeki doğal sayıları yazar.
4. Bir sayı doğrusu yaparak belirtilen sayıları bu doğru üzerinde uygun şekilde
yerleştirir.

32. Doğal sayılar arasındaki büyüklük ve küçüklük ilişkisini ayırt eder.
1. Bir basamaklı iki doğal sayıdan büyük ve küçük olanı gösterir.
2. Bir basamaklı üç doğal sayıyı küçükten büyüğe doğru sıraya koyar.
3. Bir basamaklı üç doğal sayıyı büyükten küçüğe doğru sıraya koyar.
4. İki basamaklı iki doğal sayıdan büyük ve küçük olanı gösterir.
5. İki basamaklı üç doğal sayıyı küçükten büyüğe doğru sıraya koyar.
6. İki basamaklı üç doğal sayıyı büyükten küçüğe doğru sıraya koyar.
7. Ãœç basamaklı iki doğal sayıdan büyük ve küçük olanı gösterir.
8. Ãœç basamaklı üç doğal sayıyı küçükten büyüğe doğru sıraya koyar.
9. Ãœç basamaklı üç doğal sayıyı büyükten küçüğe doğru sıraya koyar.
10. Dört basamaklı iki doğal sayıdan büyük ve küçük olanı gösterir.
11. Dört basamaklı üç doğal sayıyı küçükten büyüğe doğru sıraya koyar.
12. Dört basamaklı üç doğal sayıyı büyükten küçüğe doğru sıraya koyar.
13. “Büyük” simgesini yazarak gösterir.
14. “Küçük” simgesini yazarak gösterir.
15. Yazılı olarak verilen iki doğal sayı arasındaki büyüklük küçüklük ilişkisini “>”,“<”
simgeleri ile yazar.
16. Söylenen iki doğal sayı arasındaki büyüklük küçüklük ilişkisini “>”,“<”simgeleri ile
yazar.
17. İkiden fazla doğal sayıyı büyüklük küçüklük sırasına koyup, bu sırayı “>” ve “<”
simgeleri ile yazar.

33. Tek ve çift doğal sayıları ayırt eder.
1. 10’a kadar olan çift doğal sayıları söyler.
2. 10’a kadar olan tek doğal sayıları söyler.
3. En çok dört basamaklı olarak verilen bir doğal sayının tek veya çift doğal sayı
olduğunu söyler.
4. En çok beş basamaklı olarak verilen beş doğal sayı arasından tek sayıları söyler.
5. En çok beş basamaklı olarak verilen beş doğal sayı arasından çift sayıları söyler.

34. Sıra bildiren sayıları kavrar.
1. Sayıların sağına konulan noktanın sıra bildirdiğini söyler.
2. Sıra bildiren bir sayıyı okur.
3. 20’ye kadar olan, yazıyla verilmiş sıra bildiren bir sayıyı simgeyle yazar.
4. Sıra bildiren sayıların nerelerde kullanıldığını söyler.

35. Romen rakamlarını kavrar.
1. Romen rakamlarının kullanıldığı yerleri söyler.
2. Yazı ile verilen bir sayıyı Romen rakamı ile yazar.
3. Söylenen bir sayıyı Romen rakamı ile yazar.
4. Romen rakamı ile verilen bir sayıyı söyler.
5. Romen rakamı ile verilen bir sayıyı yazar.

36. Doğal sayılarla eldesiz toplama işlemi yapar.
. 1Bir basamaklı bir doğal sayıyla, bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç bir
basamaklı çıkacak şekilde yan yana toplayıp sonucunu yazar/söyler.
2. Bir basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç bir
basamaklı çıkacak şekilde alt alta toplayıp sonucunu yazar/söyler.
3. Bir basamaklı bir doğal sayıyla, bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki
basamaklı çıkacak şekilde yan yana toplayıp sonucunu yazar/söyler.
4. Bir basamaklı bir doğal sayıyla, bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki
basamaklı çıkacak şekilde alt alta toplayıp sonucunu yazar/söyler.
5. Bir basamaklı üç doğal sayıyı sonuç bir basamaklı çıkacak şekilde yan yana
toplayıp sonucunu yazar/söyler.
6. Bir basamaklı üç doğal sayıyı sonuç bir basamaklı çıkacak şekilde alt alta
toplayıp sonucunu yazar/söyler.
7. Bir basamaklı üç doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak şekilde yan yana
toplayıp sonucunu yazar/söyler.
8. Bir basamaklı üç doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak şekilde alt alta
toplayıp sonucunu yazar/söyler.
9. İki basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
10. İki basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki basamaklı
çıkacak şekilde eldesiz toplayıp sonucunu yazar/söyler.
11. İki basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı sonuç üç basamaklı
çıkacak şekilde eldesiz toplayıp sonucunu yazar/söyler.
12. İki basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı iki doğal sayıyı eldesiz toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
13. İki basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı iki doğal sayıyı eldesiz, sonuç iki
basamaklı çıkacak şekilde toplayıp sonucunu yazar/söyler.
14. İki basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı iki doğal sayıyı eldesiz, sonuç üç
basamaklı çıkacak şekilde toplayıp sonucunu yazar/söyler.
15. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
16. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
17. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
18. En fazla üç basamaklı en fazla dört doğal sayıyı eldesiz toplayıp sonucunu
yazar/söyler.
19. Dört basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
20. Dört basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
21. Dört basamaklı bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp
sonucu yazar/söyler.
22. Dört basamaklı bir doğal sayı ile dört basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz, sonuç
dört basamaklı çıkacak şekilde toplayıp sonucunu yazar/söyler.
23. Dört basamaklı bir doğal sayı ile dört basamaklı bir doğal sayıyı, sonuç beş
basamaklı çıkacak şekilde eldesiz toplayıp sonucunu yazar/söyler.
24. Beş ve daha fazla basamaklı doğal sayılarla eldesiz toplama işlemi yapıp
sonucunu yazar/söyler.

37. Doğal sayılarla eldeli toplama işlemi yapar.
1. İki basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
2. iki basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki basamaklı
çıkacak şekilde eldeli toplayıp sonucunu yazar/söyler.
3. İki basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı sonuç üç basamaklı
çıkacak şekilde eldeli toplayıp sonucunu yazar/söyler.
4. İki basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı iki doğal sayıyı eldeli toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
5. İki basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı iki doğal sayıyı eldeli, sonuç iki
basamaklı çıkacak şekilde toplayıp sonucunu yazar/söyler.
6. İki basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı iki doğal sayıyı eldeli, sonuç üç
basamaklı çıkacak şekilde toplayıp sonucunu yazar/söyler.
7. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
8. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
9. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
10. En fazla üç basamaklı, en fazla dört doğal sayıyı eldeli toplayıp sonucunu
yazar/söyler.
11. Dört basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
12. Dört basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
13. Dört basamaklı bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldeli, sonuç dört
basamaklı çıkacak şekilde toplayıp sonucunu yazar/söyler.
14. Dört basamaklı bir doğal sayı ile dört basamaklı bir doğal sayıyı sonuç dört
basamaklı çıkacak şekilde eldeli toplayıp sonucunu yazar/söyler.
15. Dört basamaklı bir doğal sayı ile dört basamaklı bir doğal sayıyı sonucu beş
basamaklı olacak şekilde eldeli toplayıp sonucunu yazar/söyler.
16. Beş ve daha fazla basamaklı doğal sayılarla eldeli toplama işlemi yapıp sonucunu
yazar/söyler.

38. Toplama işlemini kullanarak problem çözer.
1. Bir basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıyla toplayarak problem
çözer.
2. Bir basamaklı doğal sayılar içinden üç sayıyı kullanarak eldesiz toplam işlemi ile
problem çözer.
3. İki basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayı ile eldesiz toplayarak
problem çözer.
4. İki basamaklı bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayı ile eldesiz toplayarak
problem çözer.
5. İki basamaklı bir doğal sayı ile bir/iki basamaklı iki doğal sayıyı eldesiz toplayarak
problem çözer.
6. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak
problem çözer.
7. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak
problem çözer.
8. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak
problem çözer.
9. Dört basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak
problem çözer.
10. Dört basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak
problem çözer.
11. Dört basamaklı bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak
problem çözer.
12. Dört basamaklı bir doğal sayı ile dört basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak
problem çözer.
13. İki basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak
problem çözer.
14. İki basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak
problem çözer.
15. İki basamaklı bir doğal sayı ile bir/iki basamaklı iki doğal sayıyı eldeli toplayarak
problem çözer.
16. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak
problem çözer.
17. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak
problem çözer.
18. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak
problem çözer.
19. Dört basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak
problem çözer.
20. Dört basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak
problem çözer.
21. Dört basamaklı bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak
problem çözer.
22. Dört basamaklı bir doğal sayı ile dört basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak
problem çözer.
23. Beş ve daha fazla basamaklı doğal sayılarla eldesiz eldeli toplama işlemi yaparak
problem çözer.

39. Doğal sayılarla onluk bozmayı gerektirmeyen çıkarma işlemi yapar.
1. Bir basamaklı bir doğal sayıdan, bir basamaklı bir doğal sayıyı yan yana çıkarıp
sonucunu yazar/söyler.
2. Bir basamaklı bir doğal sayıdan, bir basamaklı bir doğal sayıyı alt alta çıkarıp
sonucunu yazar/söyler.
3. İki basamaklı bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde bir
basamaklı bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
4. İki basamaklı bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde iki
basamaklı bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
5. Ãœç basamaklı bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde bir
basamaklı bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
6. Ãœç basamaklı bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde iki
basamaklı bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
7. Ãœç basamaklı bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde üç
basamaklı bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
8. Dört basamaklı bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde bir
basamaklı bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
9. Dört basamaklı bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde iki
basamaklı bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
10. Dört basamaklı bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde üç
basamaklı bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
11. Dört basamaklı bir doğal sayıdan onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde dört
basamaklı bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.

40. Doğal sayılarla onluk bozmayı gerektiren çıkarma işlemi yapar.
1. İki basamaklı bir doğal sayıdan onluk bozmayı gerektirecek şekilde bir basamaklı
bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
2.İki basamaklı bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirecek şekilde iki basamaklı
bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
3. Ãœç basamaklı bir doğal sayıdan, onluk, yüzlük bozmayı gerektiren bir basamaklı
bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
4. Ãœç basamaklı bir doğal sayıdan, onluk, yüzlük bozmayı gerektiren iki basamaklı
bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
5. Ãœç basamaklı bir doğal sayıdan onluk, yüzlük bozmayı gerektiren üç basamaklı
bir doğal sayıyı çıkarıp sonucu yazar/söyler.
6. Dört basamaklı bir doğal sayıdan onluk, yüzlük bozmayı gerektiren bir basamaklı
bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
7. Dört basamaklı bir doğal sayıdan onluk, yüzlük, binlik bozmayı gerektiren iki
basamaklı bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
8. Dört basamaklı bir doğal sayıdan onluk, yüzlük, binlik bozmayı gerektiren üç
basamaklı bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
9. Dört basamaklı bir doğal sayıdan onluk, yüzlük, binlik bozmayı gerektiren dört
basamaklı bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
10. Beş ve daha fazla basamaklı bir doğal sayıdan onluk, yüzlük, binlik onbinlik...
bozmayı gerektiren bir, iki, üç, dört ve daha fazla basamaklı sayıyı çıkarıp
sonucunu yazar/söyler.

41. Çıkarma işlemini kullanarak problem çözer.
1. Bir basamaklı bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı çıkararak problem
çözer.
2. İki basamaklı bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan
çıkararak problem çözer.
3. İki basamaklı bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan
çıkararak problem çözer.
4. Ãœç basamaklı bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan
çıkararak problem çözer.
5. Ãœç basamaklı bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan
çıkararak problem çözer.
6. Ãœç basamaklı bir doğal sayıdan üç basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan
çıkararak problem çözer.
7. Dört basamaklı bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan
çıkararak problem çözer.
8. Dört basamaklı bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan
çıkararak problem çözer.
9. Dört basamaklı bir doğal sayıdan üç basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan
çıkararak problem çözer.
10. Dört basamaklı bir doğal sayıdan dört basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan
çıkararak problem çözer.
11. İki basamaklı bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozarak
çıkarıp problem çözer.
12. İki basamaklı bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozarak
çıkarıp problem çözer.
13. Ãœç basamaklı bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı onluk, yüzlük
bozarak çıkarıp problem çözer.
14. Ãœç basamaklı bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı onluk, yüzlük
bozarak çıkarıp problem çözer.
15. Ãœç basamaklı bir doğal sayıdan, üç basamaklı bir doğal sayıyı onluk, yüzlük
bozarak çıkarıp problem çözer.
16. Dört basamaklı bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı onluk, yüzlük,
binlik bozarak çıkarıp problem çözer.
17. Dört basamaklı bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı onluk, yüzlük,
binlik bozarak çıkarıp problem çözer.
18. Dört basamaklı bir doğal sayıdan üç basamaklı bir doğal sayıyı onluk, yüzlük,
binlik bozarak çıkarıp problem çözer.
19. Dört basamaklı bir doğal sayıdan dört basamaklı bir doğal sayıyı onluk, yüzlük,
binlik bozarak çıkarıp problem çözer.
20. Beş ve daha fazla basamaklı doğal sayılarla onluk, yüzlük, binlik, onbirlik...
bozmayı gerektirmeyen gerektiren çıkarma işlemi ile problem çözer.

42. Çarpım tablosunu ezbere bilir.
Çarpım tablosunu 2 – 9 lar arası ezbere bilir
43. Doğal sayılarla eldesiz çarpma işlemi yapar.
1.Bir basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç bir
basamaklı olacak şekilde yan yana çarpıp sonucu yazar/söyler.
2. Bir basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç bir
basamaklı çıkacak şekilde alt alta çarpıp sonucunu yazar/söyler.
3. Bir basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki
basamaklı çıkacak şekilde yan yana çarpıp sonucunu yazar/söyler.
4. Bir basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki
basamaklı çıkacak şekilde alt alta eldesiz çarpıp sonucunu yazar/söyler.
5. İki basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz çarpıp
sonucunu yazar/söyler.
6. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz çarpıp
sonucunu yazar/söyler.
7. İki basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz çarpıp
sonucunu yazar/söyler.
8. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz çarpıp
sonucunu yazar/söyler.
9. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz çarpıp
sonucunu yazar/söyler.
10. Ãœçten fazla basamaklı doğal sayılar içinde eldesiz çarpma işlemi yapıp
sonucunu yazar/söyler.

44. Doğal sayılarla eldeli çarpma işlemi yapar.
1. İki basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli çarpıp
sonucunu yazar/söyler.
2. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli çarpıp
sonucunu yazar/söyler.
3. İki basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli çarpıp
sonucunu yazar/söyler.
4. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli çarpıp
sonucunu yazar/söyler.
5. Ãœç basamaklı bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldeli çarpıp
sonucunu yazar/söyler.
6. Ãœçten fazla basamaklı doğal sayılar içinde eldeli çarpma işlemi yapıp
sonucunu yazar/söyler.

45. Çarpma işlemini kullanarak problem çözer.
1. Bir basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı çarparak problem
çözer.
2. İki basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayı ile eldesiz çarparak
problem çözer.
3. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayı ile eldesiz çarparak
problem çözer.
4. İki basamaklı bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayı ile eldesiz çarparak
problem çözer.
5. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayı ile eldesiz çarparak
problem çözer.
6. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı üç basamaklı bir doğal sayı ile eldesiz çarparak
problem çözer.
7. İki basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayı ile eldeli çarparak
problem çözer.
8. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayı ile eldeli çarparak
problem çözer.
9. İki basamaklı bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayı ile eldeli çarparak
problem çözer.
10. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayı ile eldeli çarparak
problem çözer.
11. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı üç basamaklı bir doğal sayı ile eldeli çarparak
problem çözer.
12. Ãœçten fazla basamaklı doğal sayılar içinde eldeli/eldesiz çarpma işlemleriyle
problem çözer.

46. Doğal sayılarla kalansız bölme işlemi yapar.
1. Bir basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek
sonucunu yazar/söyler.
2. iki basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek
sonucunu yazar/söyler.
3. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek
sonucunu yazar/söyler.
4. İki basamaklı bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek
sonucunu yazar/söyler.
5. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek
sonucunu yazar/söyler.
6. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı üç basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek
sonucunu yazar/söyler.
7. Dört ve daha fazla basamaklı doğal sayılarla kalansız bölme işlemi yaparak
sonucunu yazar/söyler.

47. Doğal sayılarla kalanlı bölme işlemi yapar.
1. Bir basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek
sonucunu yazar/söyler.
2. İki basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek
sonucunu yazar/söyler.
3. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek
sonucunu yazar/söyler.
4. İki basamaklı bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek
sonucunu yazar/söyler.
5. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek
sonucunu yazar/söyler.
6. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı üç basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek
sonucunu yazar/söyler.
7. Dört veya daha fazla basamaklı bir doğal sayıyla kalanlı bölme işlemi yaparak
sonucunu yazar/söyler.

48. Bölme işlemini kullanarak problem çözer.
1. Bir basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek
problem çözer.
2. İki basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek
problem çözer.
3. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek
problem çözer.
4. İki basamaklı bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek
problem çözer.
5. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek
problem çözer.
6. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı üç basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek
problem çözer.
7. Bir basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek
problem çözer.
8. İki basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek
problem çözer.
9. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek
problem çözer.
10. İki basamaklı bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek
problem çözer.
11. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek
problem çözer.
12. Ãœç basamaklı bir doğal sayıyı üç basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek
problem çözer.
13. Ãœçten fazla basamaklı doğal sayılarla kalansız/kalanlı bölme işlemiyle
problem çözer.

49. Dört işlemi kullanarak problem çözer.
1. İki ve daha fazla işlem kullanarak 10’a kadar olan doğal sayılarla problem çözer.
2. İki ve daha fazla işlem kullanarak 100’e kadar olan doğal sayılarla problem çözer.
3. İki ve daha fazla işlem kullanarak 1000’e kadar olan doğal sayılarla problem
çözer.
4. İki ve daha fazla işlem kullanarak 1000’den fazla doğal sayılarla problem çözer.

50. Hesap makinesi kullanarak işlem yapar.
1. Hesap makinesinin “on” açma tuşuna basar.
2. Rakam tuşlarına basarak sayıyı yazar.
3. Yapılacak işlemi ifade eden “+, -, x, / ” simgesine basar.
4. Diğer sayıyı rakam tuşlarına basarak yazar.
5. Sonucu görmek için “=” tuşuna basar.
6. Ekrana bakarak sonucu söyler.
7. Kapatmak için “off” tuşuna basar.

51. Küme ve özelliklerini ayırt eder.
1. Yakın çevresindeki canlı ve cansız varlıklar arasından bir topluluk söyler.
2. Bir topluluğu oluşturan varlıkların adını söyler.
3. Varlıkların oluşturduğu topluluğun küme olduğunu söyler.
4. Bir kümeyi oluşturan varlıkların her birinin eleman olduğunu söyler.
5. Elemanı olmayan kümenin boş küme olduğunu söyler.

52. Kümeler arasındaki ilişkileri ayırt eder.
1. Elemanları aynı olan iki kümenin elemanlarını bire bir eşler.
2. Eleman sayıları aynı, elemanları farklı iki kümenin elemanlarını bire bir eşler.
3. Eleman sayıları farklı elemanları aynı iki kümenin elemanlarını bire bir eşler.
4. Elemanları ve eleman sayıları farklı iki kümenin elemanlarını bire bir eşler.
5. Verilen kümeler arasından elemanları ve eleman sayıları aynı olan iki kümeyi
gösterir.
6. Verilen kümeler arasından elemanları farklı, eleman sayıları aynı olan iki kümeyi
gösterir.
7. Eleman sayıları farklı iki kümeden, eleman sayısı fazla olanı gösterir.

53. Kümeler arasındaki denklik ilişkisini ayırt eder.
1. Eleman sayısı aynı olan iki kümenin elemanlarını bire bir eşleyerek kümelerin
denk olduğunu söyler.
2. İki kümenin elemanlarını bire bir eşleyerek denk olup olmadığını söyler.
3. En çok beş küme arasından denk olanları gösterir.
4. Verilen bir kümeye denk bir küme yazar.
5. Verilen bir kümeye denk bir küme şeması yapar.
6. İki kümenin denk olup olmadığını simge kullanarak yazar.

54. Kümeler arasındaki eşitlik ilişkisini ayırt eder.
1. Elemanları ve eleman sayıları aynı olan iki kümenin elemanlarını bire bir
eşleyerek kümelerin eşit olduğunu söyler.
2. İki kümenin elemanlarını bire bir eşleyerek eşit olup olmadığını söyler.
3. En çok beş küme arasından eşit kümeleri gösterir.
4. Verilen bir kümeye eşit bir küme yazar.
5. Verilen bir kümeye eşit bir küme şeması yapar.
6. İki kümenin eşit olup olmadığını simge kullanarak yazar.

55. Vücut organları yardımıyla ölçüm yapar.
Parmakla ölçme yapar.
Karışla ölçme yapar.
Kulaçla ölçme yapar.
Ayakla ölçme yapar.
Adımla ölçme yapar.
56. Metre ve cetvel kullanarak ölçüm yapar.
1. Gösterilen nesneyi ölçer.
2. Gösterilen nesneyi ölçtüğünde, kaç metre geldiğini söyler.
3. Söylenen metre ölçüsünde, uzunluk ölçer.
1. Gösterilen nesneyi cetvelle santimetre cinsinden ölçer.
2. Gösterilen nesneyi cetvelle santimetre cinsinden ölçtüğünde, kaç santimetre
geldiğini söyler.
3. Söylenen santimetre ölçüsündeki uzunluğu ölçer.
4. Söylenen santimetre ölçüsünde, ölçtüğü uzunluğu gösterir.

57. Kütle ölçülerini kullanarak ölçüm yapar.
1. Verilen katı maddeyi kilogram/gram kullanarak ölçer.
2. Verilen katı maddeyi ölçtüğünde, kaç kilogram geldiğini söyler.

58. Saati okur.
1. Bir saat başına ayarlanan saatin kaç olduğunu söyler.
2. Yarım saate göre ayarlanan saatin kaç olduğunu söyler.
3. Çeyrek saate göre ayarlanan saatin kaç olduğunu söyler.
4. Akrep ve yelkovanın verilen durumlarına göre saatin kaç olduğunu söyler/yazar.
5. Belirtilen bir saat aralığını “saat” ve “dakika” cinsinden okunup kısaltılmış
gösterimiyle yazar.

59. Parayı tanır.
1. Belirtilen parayı gösterir.
2. Gösterilen paranın kaç lira olduğunu söyler.

60. Geometrik şekilleri ayırt eder.
Dikdörtgeni ayırt eder.
Kareyi ayırt eder.
Daireyi ayırt eder.
Ãœçgeni  ayırt eder.
61. Karenin özelliklerini belirtir.
1. Karenin dört kenarı olduğunu gösterir/söyler.
2. Karenin dört köşesi olduğunu gösterir/söyler.
3. Karenin kenar uzunluklarının birbirine eşit olduğunu söyler.
4. Karenin köşelerinin birbirine dik olduğunu söyler.
5. Karenin dört kenar uzunluklarının toplamının çevresini oluşturduğunu söyler.
6. Karenin çevresinin, bir kenar uzunluğunun dört katı olduğunu söyler.

62. Dikdörtgenin özelliklerini belirtir.
1. Dikdörtgenin dört kenarı olduğunu gösterir/söyler.
2. Dikdörtgenin dört köşesi olduğunu gösterir/söyler.
3. Dikdörtgenin karşılıklı kenarlarının birbirine eşit olduğunu söyler.
4. Dikdörtgenin köşelerinin birbirine dik olduğunu söyler.
5. Dikdörtgenin dört kenarının çevresini oluşturduğunu söyler.

63. Ãœçgenin özelliklerini belirtir.
1. Ãœçgenin üç kenarı olduğunu söyler.
2. Ãœçgenin üç köşesi olduğunu söyler.
3. Ãœçgenin alt kenarına “taban” denildiğini söyler.

64. Dairenin özelliklerini belirtir.
1. Daireyi çember denilen eğri bir çizginin çevrelediğini söyler.
2. Dairenin, çember içinde kalan düzlem parçası olduğunu söyler.
3. Dairede, merkezin, çemberin tüm noktalarından eşit uzaklıkta olduğunu söyler.
4. Daireyi iki eşit parçaya bölen “çap”ın merkezden geçtiğini söyler.
5. Merkezden, çembere çizilen doğru parçasının yarıçap olduğunu söyler.

65. Geometrik şekilleri çizer.
Dikdörtgeni çizer
Kareyi çizer
Daireyi çizer.
Ãœçgeni çizer
66. Geometrik şekillerin çevresini hesaplar.
Dikdörtgeni hesaplar
Kareyi hesaplar
Daireyi hesaplar
Ãœçgeni hesaplar
67. Bir örüntüde eksik bırakılan ögeleri tamamlar.
2-3-4-5-6-7-8-9 basamaklı örüntüyü tamamlar
« : 08 Eylül 2009, 13:25:02 senolerdem »
08 Eylül 2009, 13:20:25
mgst
Ziyaretçi


« #3 : 08 Eylül 2009, 13:20:25 »

elerinize sağlık hocam teşekkürler..
13 Eylül 2009, 23:31:07
ROZER
Yönetici
Uzman Üye
******

Paylaşım Puanı 266
Çevrimdışı Çevrimdışı

: Bay
: 7699


İşitme Engelliler Öğretmeni


« #4 : 13 Eylül 2009, 23:31:07 »

teşekkürler şenol hocam...

22 Eylül 2009, 16:35:32
salvatore
Ziyaretçi


« #5 : 22 Eylül 2009, 16:35:32 »

emeğinize sağlık hocam yanlız şöyle bir problem var mutlu boybey hocamın hazırladığı matematik modülü zihin engelli öğrenciler destek eğitim programının kazanımlarına göre yapılmış işitme programında matematik modülünün kazanımları daha az (sanırım 37) ve zihinden farklı tamam bazı kazanımlar ortak ama işitme programının alt basamaklarının bi gözden geçirilmesi gerekiyor.  diğer kurumlarda öğretmen arkadaşlar bep lerini nasıl yazıyor bilmem ama bu kazanımların alt başlıklarının belirlenip ortak fikir birliğine varılması lazım.
22 Eylül 2009, 16:39:33
salvatore
Ziyaretçi


« #6 : 22 Eylül 2009, 16:39:33 »

bi standartın yakalanması lazım zaten öğrencimiz performansına göre bazı basamakların eklenip çıkartılması kaçınılmaz yinede ortak bi format belirlememiz lazım. bütün işitmeci arkadaşlara sesleniyorum şu kazanımlara bi el atalımda halledelim şu işi eminim hepinizin elinde şuan mevcut bi sistem var yoksa nasıl yazacağız pkt leri herkes dökümanlarını paylaşsında bitsin bu alt basamak işkencesi :D
24 Eylül 2009, 18:04:13
senolerdem
Ziyaretçi


« #7 : 24 Eylül 2009, 18:04:13 »

emeğinize sağlık hocam yanlız şöyle bir problem var mutlu boybey hocamın hazırladığı matematik modülü zihin engelli öğrenciler destek eğitim programının kazanımlarına göre yapılmış işitme programında matematik modülünün kazanımları daha az (sanırım 37) ve zihinden farklı tamam bazı kazanımlar ortak ama işitme programının alt basamaklarının bi gözden geçirilmesi gerekiyor.  diğer kurumlarda öğretmen arkadaşlar bep lerini nasıl yazıyor bilmem ama bu kazanımların alt başlıklarının belirlenip ortak fikir birliğine varılması lazım.

evet ama ben aynen kullanıyorum.daha iyisi için uğraşacak vaktim yok.Vakti olanlardan bekliyoruz bu çalışmayı
26 Mayıs 2010, 21:16:23
zeliÅŸ
Ziyaretçi


« #8 : 26 Mayıs 2010, 21:16:23 »

arkadaşlar bişey sormak istiyorum bu modüllerdeki kazanımlardan çocuğun seviyesine uygun olanları alıp biz mi plan yapıoruz yoksa bu kazanımların hepsini  uygulamak zorunlumu ? modüller nasıl kullanılıyor ?teşekkürler
 
30 Mayıs 2010, 22:48:38
gülşen
Ziyaretçi


« #9 : 30 Mayıs 2010, 22:48:38 »

çocuğun performansı ram dan gelıyor ama egıtım surecı ıcınde cocugun performansı degısebılıyor. buna baglı olarak ogretmen cocugun performansının hangı basamakta oldugunu belırleyerek eğitim surecını ve calısmasını duzenler..
15 Şubat 2011, 10:47:10
senolerdem
Ziyaretçi


« #10 : 15 Şubat 2011, 10:47:10 »

kesinlikle...
: [1]
   
 
:  

SMF 2.0.6 | SMF © 2013, Simple Machines
Rengli Theme By OGRETMENWEB & Sosyal Bilgiler Dev Paylaşım Alanı
MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!